Chiến Phan

Chủ Nhật, 23 tháng 10, 2022

[Sách] Why Digital Transformations fail - Tony Saldanha


Quyển sách cảm tưởng như được viết từ một file thuyết trình. Tập hợp những kiến thức và kinh nghiệm của tác giả trong quá trình làm việc tại P&G.

Cốt lõi của nội dung diễn đạt thành 5 giai đoạn: Foundation, Siloed, Partially Synchronized, Fully Synchronized, Living DNA

Tác giả nêu rõ mục đích của việc triển khai digital. 

"A massive transformative purpose, or MTP, is the higher aspirational purpose of the organization. It differs from traditional vision statements not just in its pithy format but also in the sheer magnitude of the transformation that it declares."

Bằng phương pháp áp dụng: 

The 70-20-20 Mix for sufficicency of transformation

70 percent of people's capacity is dedicated to core business

20 percent of their capacity is related to a core project

10 percent of their capacity is spent on unrelated new business.

Đồng thời liệt kê các rủi ro có thể gặp phải 

The warning signs can come from the following risk areas:

+ Your industry trends

+ Your customers information

+ Your business model trends

+ Your digital business performance and digital organization feedback 

A digital backbone of operation


Digital transformation in most organizations will take three forms - new digital business models, new technology -embedded products, and digital internal operation 

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét

[Nhật ký của cha] Merci, ông già & con chữ

  Ai rồi cũng phải lớn! Ông già nhận ra điều đó khi ngồi ly trà cúc còn ủ hơi nóng ở một đêm cuối hạ, lắng nghe thằng nhóc Merci nói bằn...